پشت‌پرده عجیب تخفیف‌های شگفت‌انگیز مکمل‌ها در داروخانه‌‌ها صرف ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی برای جبران خسارت تصادفات جاده‌ای چهار مسیر اصلی در مشهد بر اثر سیلاب همچنان مسدود است (۲۶ اردیبهشت) افزایش تعداد فوتی‌های سیل مشهد به ۴ نفر (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری تا دوشنبه + فیلم سیل در مشهد | تعداد جانباختگان مشهد به ۵ نفر رسید (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کم‌خونی یکی از بیماری‌های شایع در کودکان اهدای اعضای نوجوان مرگ‌مغزی در مشهد، نجات‌بخش زندگی ۷ بیمار شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | لحظه پیداکردن دو جان‌باخته سیلاب در پل انقلاب مشهد فوت دو شهروند در سیلاب میدان انقلاب مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم اورژانس مشهد: ۱۳ شهروند در پی جاری شدن سیلاب مصدوم شدند رئیس سازمان حج: زمان ثبت‌نام عمره هنوز معلوم نیست | پیشاپیش عذرخواهی می‌کنیم! ۸ راهکار برای مقابله با سختی‌های زندگی دیوان عدالت هم شکایت بازنشستگان در مورد افزایش مستمری‌ها را رد کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین رژیم غذایی برای آرتریت یا التهاب مفاصل کدام است؟ بهترین شیوه تربیتی برای مقابله با فحاشی کودکان پیامدهای استفاده از تلفن همراه در سلامت کودکان مستمری فروردین‌ماه مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود
سرخط خبرها

۳۰۰ خانوار در روستای ابوالفضل خوزستان در آستانه آواره گی | می‌خواهند خانه‌هایمان را بر سرمان خراب کنند

  • کد خبر: ۴۰۹۶۹
  • ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
۳۰۰ خانوار در روستای ابوالفضل خوزستان در آستانه آواره گی | می‌خواهند خانه‌هایمان را بر سرمان خراب کنند
داستان از این قرار بوده است که با شکایت بنیاد مستضعفان، مأموران انتظامی خیلی ناگهانی به‌سراغ اهالی این روستا می‌روند و خواهان بازپس‌گیری سکونتگاه‌های آن‌ها می‌شوند. سکونتگاه‌هایی که بنیاد مستضعفان حالا بعد از سکنی‌گزیدن سی‌چهل‌ساله اهالی آن، ادعای مالکیت آن‌ها را دارد
محبوبه عظیم زاده | شهرآرانیوز؛ «شورای تامین استان، شهرداری و دادستانی گفته بودند این‌ها زمین خوار هستند وگرنه بنیاد مستضعفان زمین زیادی دارد که در تصرف مردم است، ولی در هیچ جا چنین رویه‌ای ندارد که قلع و قمع کند.» این‌ها بخشی از صحبت‌های پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان است که پیش از این هم به‌علت صحبت‌هایش درباره املاک بنیاد مستضعفان تیتر یک رسانه‌ها شده بود؛ او این صحبت‌ها را در واکنش به اتفاقات مربوط به روستای ابوالفضل گفت.

موضوعی که حتی یقه خبرنگار خبرگزاری مهر، متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی را هم که برای اولین مرتبه این گزارش را رسانه‌ای کرد، گرفت. او بازداشت شد، اما اکنون با قید کفالت آزاد شده است.
«می‌خواهند خانه‌هایمان را بر سرمان خراب کنند.» این جمله‌ای از سوی یکی از ساکنان روستای ابوالفضل است. از چهارشنبه پنجم شهریور است که ویدئو و تصاویری از درگیری‌هایی در روستای ابوالفضل خوزستان، در نزدیکی شهر اهواز و کنار جاده کمربندی قدیم به اندیمشک، در فضای مجازی به چشم می‌خورد.
 
به‌ظاهر داستان از این قرار بوده است که با شکایت بنیاد مستضعفان، مأموران انتظامی خیلی ناگهانی به‌سراغ اهالی این روستا می‌روند و خواهان بازپس‌گیری سکونتگاه‌های آن‌ها می‌شوند. سکونتگاه‌هایی که بنیاد مستضعفان حالا بعد از سکنی‌گزیدن سی‌چهل‌ساله اهالی آن، ادعای مالکیت آن‌ها را دارد و از سویی دیگر، برخی اهالی روستا نیز اسنادی دارند که نشان می‌دهد حدود ۴۰ سال است که در این منطقه ساکن هستند. حالا در جریان رسیدگی به این اختلاف‌ها برای ۱۳۰ نفر از اهالی این روستا در دادگاه انقلاب پرونده‌هایی تشکیل شده است.
 
روابط عمومی بنیاد مستضعفان در همان روز پنجشنبه بیانیه‌ای را منتشر کرد و گفت به‌محض اطلاع از درگیری‌هایی که در این روستا رخ داده است، اجرای احکام صادرشده برای تخریب سکونتگاه‌های روستاییان متوقف شده است. در بخشی از این بیانیه آمده است: «به‌دنبال توقف اجرای احکام صادرشده، مقرر شد با همکاری کمیته امداد امام‌خمینی (ره) در ۲ هفته، خانواده‌های محروم ساکن این اراضی شناسایی شوند و پس از فراهم‌شدن زمینه انتقال این خانوار‌ها به منطقه‌ای مسکونی و تأمین هزینه پیش‌پرداخت مسکن این خانوار‌ها از سوی بنیاد مستضعفان، اجرای احکام قانونی درباره این اراضی انجام شود.»
 
اتفاقی که بهتر بود زودتر رخ بدهد و البته باید بنیادی‌تر به آن پاسخ داده شود که تقسیم اراضی روستا‌هایی که به بنیاد تعلق دارد، با چه سازوکار و بر چه مبنایی انجام می‌شود. سؤالی که سید پرویز‌فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان، در برنامه پرسروصدای تلویزیونی‌اش هم پاسخ مشخص و دقیقی به آن نداد. با این حال هرچه که هست خیلی‌ها به همین راه حل بنیاد مستضعفان هم انتقاد دارند. اینکه مردم ۴۰ سال است در این منطقه زندگی می‌کنند و حالا تغییر محل سکونت آنان هزینه اضافی است.

روستای ابوالفضل نزدیک به ۳۰۰ خانوار دارد و محرومیت آن چیزی نیست که بخواهد از چشم‌ها و نگاه‌ها دور یا مخفی بماند. به‌گفته نماینده مردم روستای ابوالفضل، مردم این روستا سال‌های زیادی است که در این منطقه ساکن هستند و ملکیت این زمین به قبل از انقلاب برمی‌گردد. با این حال، به دلیل ادعای مالکیت بنیاد مستضعفان، خدماتی دریافت نمی‌کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->